Prema ocjeni globalnih agencija koje procjenjuju vrijednost svjetskih brendova švedska IKEA je najvrjedniji maloprodajni brend namještaja na svijetu, a ujedno je i sedmi najvrjedniji globalni trgovac na malo, procijenjen na oko 21 mlrd. USD. IKEA posluje u više od 470 trgovina i prisutna je na svim glavnim svjetskim tržištima. Više od 850 milijuna kupaca posjeti IKEA trgovine svake godine, a iste stalno uvode niz novosti i sadržaja za svoje kupce. U 2023. godini vodeća zemlja u prodaji IKEA proizvoda bila je Njemačka, s više od 15 posto ukupne prodaje IKEA-e. Potom slijede Sjedinjene Američke Države s 14,5 posto udjela u ukupnoj prodaji ovog namještajskog giganta. IKEA je švedski brend, međunarodno poznata maloprodaja namještaja za dom specifična po svom skandinavskom stilu i dobrom dizajnu, a “simpatičan namještaj” se nudi za relativno ekonomične cijene. Većina IKEA-inog namještaja je u kompaktnom pakiranju, spremnom za sastavljanje od strane potrošača što omogućuje smanjenje troškova i ambalaže, a upravo je taj model jedan od razloga za planetarni uspjeh ove kompanije koju je osnovao legendarni Ingvar Kamprad. Jedna od ključnih konkurentskih prednosti IKEA-e je i njeno poznavanje kupaca, budući da tvrtka dobro razumije čimbenike kupnje koji utječu na odluke kupaca, stoga IKEA primjenjuje najbolje trgovačke prakse kako bi potaknula tu odluku. Pristupačne cijene su temelj poslovne ideje IKEA-e i tvrtka uvijek nastoji poslovati što je moguće učinkovitije i isplativije. Kako bi stalno smanjivala troškove, IKEA pronalazi nove i inovativne načine poslovanja te ih uključuje u svoj poslovni model. Inovacije u poslovanju uključuju primjenu novih materijala koji više doprinose održivom okolišu, a materijali su i jeftiniji ili koriste najnovije načine pakiranja, rukovanja, te se odlikuju i novim rješenjima za učinkovit transport i distribuciju.