U Münchenu se prošli tjedan na sajmu graditeljstva okupio rekordan broj izlagača, njih čak 2.250, a brojka od 250.000 posjetitelja, od kojih je njih 85.000 (najviše ikad) stiglo iz inozemstva, potvrđuje kako je BAU 2019 bio rekordan sajamski događaj. Organizatori ističu kako je pokazano veliko zanimanje posjetitelja za sustav automatizacije zgrada i BAU IT ističe važnost digitalizacije koja se konačno uključuje u građevinski sektor. Nastupili su i mnogobrojni hrvatski izlagači, dio ih je okupila HGK, a dio njih na samostalnim štandovima. Čakovečka Pana ima kontinuitet nastupa u Münchenu, stoga direktorica Nikolina Babić uspješno ocjenjuje ovaj nastup. Uspjeli smo ostvariti veliki iskorak u prodaji na njemačko tržište, koje je već sada nama postalo glavno izvozno tržište. Pokazali smo mnogim trgovcima, ali i arhitektima i individualnim kupcima kako raspolažemo širokim portfeljem modernih i inovativnih proizvoda u području prozora i vrata, zaključuje Babić. Izlagači kroz ankete primjećuju kako se povećala kvaliteta posjetitelja i međunarodni karakter, a moglo se lako dobiti subjektivan dojam, kako je sajam uistinu bio veći i sadržajniji. Čak 97% izlagača ocijenilo je sajam “izvrsnim do dobrog”. Na pitanje kako vide trenutnu gospodarsku situaciju u ovom sektoru, 94% posto izlagača izjasnilo se optimistično, od „izvrsnog prema dobrom“ dok je pred dvije godine takvu ocjenu dalo 91% izlagača. Najviše posjetitelja je stiglo iz susjednih zemalja Austrije, Švicarske i Italije, a veliki porast zabilježen je iz Ruske Federacije (preko 4.000 posjetitelja ove godine) i Kine (njih preko 3.500). Ekonomski stručnjaci predviđaju da će njemačko gospodarstvo izgubiti zamah tijekom 2019. godine s predviđenim rastom od tek 1,5%. Graditeljstvo oslikava mnoge trendove u najjačim ekonomijama pa se na vodećim sajmovima neizbježno priča o utjecaju globalnih tema, poput trgovinskih sporova SAD-a s Kinom, o rizicima talijanskih proračunskih planova te o predstojećem izlasku Britanije iz EU. Ne radi se o klasičnoj recesiji nego o usporavanju, jer je lijep uspon zabilježen kroz nekoliko godina. Mnogi vjeruju kako će privatna potrošnja u Njemačkoj biti velika podrška građevini, smatraju to vodeći ekonomisti koji istovremeno upozoravaju da će otprilike 2,2 milijuna ljudi biti bez posla,. Njemačke tvrtke su bez sumnje oprezne, osjeća se optimizam u nekim sektorima, ali većina analitičara s velikim oprezom gleda na razvoj širih tržišnih događaja.