Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i Hrvatski drvni klaster organiziraju susret vodećih izvoznih tvrtki drvne industrije i predstavnika MVEP s ciljem dodatnog jačanja izvoznih kapaciteta ovog sektora i jačanje uloge gospodarske diplomacije. Sastanak će se održati 21. svibnja u MVEP.
Na prošlomjesečnoj tematskoj sjednici u Hrvatskom saboru istaknute su činjenice oko mogućih proširenja izvoznih kapaciteta drvoprerađivačkog sektora koji u posljednjem desetljeću ostvaruje 8,5% ukupnog hrvatskog izvoza (cca 1 milijarda USD godišnje), uz ostvarivanje značajnog izvoznog suficita. Upravo iz tog razloga drvoprerađivačke tvrtke su predložile aktivniji pristup diplomacije, razmjenu međusobnih stajališta kao i pronalazak modela za unaprjeđenje suradnje koja može doprinijeti još uspješnijim međunarodnim rezultatima drvoprerađivačkog sektora. To se posebno odnosi na poboljšanje strukture izvoznih poslova, jačanje udjela proizvoda veće dodane vrijednosti i jačanje trgovačkih aktivnosti na tradicionalnim, ali i rastućim tržištima (BRICS, Bliski istok itd.).
Hrvatski drvni klaster namjerava, kroz organizaciju tematskih sjednica s izvoznom tematikom u narednom razdoblju okupiti vodeće sektorske izvoznike koji značajan dio prihoda već ostvaruju na zahtjevnim svjetskim tržištima, a namjera je uz pomoć stručnjaka sa sveučilišta identificirati ideje i konkretne prijedloge za poboljšanje izvozne klime u sektoru. Predloženo je da se buduće sjednice održavaju na terenu, u drvoprerađivačkim tvrtkama. Ubuduće će se uz predstavnike MVEP pozivati i predstavnici drugih nadležnih institucija (MINGO, MP, AIK, HBOR, HAMAG, HGK, Hrvatski izvoznici, itd.) koji također mogu dati značajan doprinos jačanju izvoznih kapaciteta, a sastanak «in situ» će sigurno pomoći institucijama za dobivanje puno realnije slike oko izvoznih potreba. Većina drvoprerađivačkih kapaciteta smještena je na ruralnim područjima, stoga će rad na terenu biti obostrano koristan, istaknuo je Darko Prodan, predsjednik Hrvatskog drvnog klastera i dodao da su naši drvni proizvodi nedovoljno poznati kao brend, pa će se i na tome intenzivno raditi u narednom razdoblju.