Tkanine od drva sve više u modnoj ponudi. Aktivisti i tekstilna industrija udruženo protiv deforestacije

Kohlbach / KBE Bioenergie

Sve veći dio modnih kuća uvodi atraktivne proizvode od drvnih vlakana kao ekološki hit i vrlo tražene atrakcije, a velike drvoprerađivačke korporacije osim piljene građe nude i tkaninu od celuloznih materijala, što je odlična inovacija i veća dodana vrijednost za drvo. 

S druge strane, ekološki aktivisti poput svjetske neprofitne organizacije Rainforest Action Network (RAN), koja je posvećena borbi za očuvanje šuma i okoliša, pokreće kampanju ˝Out of Fashion˝, koja ima za cilj upozoriti na pretjerano korištenje tkanina od prirodnih materijala, konkretno od drva, te rizike koje to predstavlja za ugrožene šume i ljude koji ovise o tim šumama, u Indoneziji i drugdje. Akciji se pridružio niz velikih robnih i modnih kuća, uključujući i Abercrombie & Fitch Co., Ralph Lauren i Victoria’s Secret koje su uvele obaveznu provjeru porijekla celuloznih tkanina od svojih dobavljača, odnosno provjere da opskrbni lanac spomenutih tkanina potječe od PEFC ili FSC certificiranog drveta na taj način sprječavajući deforestaciju. Stručnjaci smatraju da iza takvih pritisaka stoji i tekstilni sektor, koji u sve široj primjeni ovih proizvodnih inovacija vidi prijetnju klasičnim tekstilnim materijalima.

 

Comments are closed.